İnternette (on-line) Mal Satışı

on-line satis magazasi
Bu günlerde internette sanal dükkan açmak revaçta. İster yeni kurulmuş olsun, isterse sektöründe yılardan beri ticaret yapmakta olsun, her kurum ve kuruluş internette karınca kararınca bir köşe kapıyor ve mal ve hizmetlerini müşterilerine on-line sunup satmaya çalışıyor. Neden bunu yapıyorlar?

  1. Korku

    Halihazırda yerleşik, sektöründe öncü olan ya da başa güreşmeye çalışan şirketleri internette satış yapmaya iten saiklerden belki de en önemlisi bilinmeyene duyulan o korku. Son on yılı gözlersek, teknolojinin gelişimi korkunç ve internetin bundan sonra ne yöne evrileceğini kimse kestiremiyor. Dolayısıyla, aslında hiç de ihtiyacı olmayan şirketler internetteki konumlarını her ihtimale karşı sağlamlaştırmaya çalışıyor. Ters bir şey gerçekleşirse, ki bu mümkün, hazır olmak istiyorlar.
  2. Yeni nesilin alışveriş alışkanlığı

    Yeni kuşaklar teknolojiye çok meraklı, çünkü onunla doğuyorlar. Cep telefonları var, bilgisayar kullanıyorlar, daha az kitap ve gazete okuyorlar. Bu pazarlama şirketlerini ve satış bölümlerini on-line mecralara itiyor. Yeni neslin tüketici profili farklı.
  3. Arazi ucuz

    Şaka yapmıyorum. Herhangi işlek bir sokak veya caddede bayi, ofis, mağaza ya da dükkan açmakla, bunları ya da eşdeğerlerini internette açmak arasında astronomik bir fark var. Birinci grubun aylık maliyeti binlerle lira, hatta dolar veya euro iken, ikinci grubu ayda beş on dolara halletmek mümkün.
  4. Stok ve depolama maliyetleri kontrol altında

    İnternette müşteriye yakın olmak zorunda değilsiniz. Gerçek dünyada malı çabuk sevkedebilmek için depolar kurmak, bunlara kira ödemek, elleçleme maliyetlerini sineye çekerken, internet dükkanınızdaki malzeme ve ürünler dünyanın herhangi bir yerinde (neresi ucuz ve elverişliyse) durabilir. Daha az stok tutarsınız. Bu avantajlara karşılık yalnızca taşıma (navlun) maliyetleriniz artıyor.
  5. Rekabet gücü

    İnternet küçük şirketlere rekabet gücü sağlıyor. Türkiye'nin yada dünyanın her hangi bir köşesine ulaşmak için bayi açmak ya da temsilci bulmak zorunda değiller. Merkezden satış yapmaları mümkün.
  6. Reklam ve tanıtım

    On-line, sanal bir dükkan ya da site çok ucuza reklam demek. Hiç satış yapılmasa bile, gazete, TV, radyo ve benzerleriyle karşılaştırıldığında, olağanüstü ucuza şirketinizi ya da ürün ve hizmetlerinizi tanıtıyorsunuz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnternette (on-line) Bilgi Satışı

Kriz Zili İki Kez Çalar

Ticari Hayallerinizi Gerçekleştirin